Kampaň Dánské agentury inspiruje k boji proti hazardu u mládeže

Dánská herní agentura získala na konferenci Mezinárodní asociace herních regulátorů (IAGR) ocenění za svou kampaň na prevenci hazardu mezi mládeží s názvem “Jednoruký bandita.“

Dánská agentura-logo
Foto: spillemyndigheden.dk

Kampaň, spuštěná v prosinci, využívá humor a nadsázku k upozornění mladých na rizika spojená s hazardem. Jejím cílem bylo oslovit dospívající ve věku 14 – 17 let a rozšířit povědomí o nebezpečích hazardu.

Alarmující statistiky

Podnětem k této kampani byla studie z roku 2023, která odhalila, že 15 % mladých Dánů ve věku 15–17 let má zkušenosti s hazardem, přestože věková hranice pro účast je samozřejmě zákonem omezena na 18 let a výše. Agentura chtěla přijít s něčím inovativním, s něčím, co mladé opravdu zasáhne. A tak vytvořila fiktivní postavu, která symbolizuje závislost na hazardu a využila humor i sarkasmus pro efektivní komunikaci na sociálních sítích.

Spolupráce s influencery

Aby se kampaň dostala ke své cílové skupině co nejefektivněji, zapojila agentura do spolupráce i populární influencery. To se ukázalo jako velmi dobrý krok a výsledek kampaně byl velmi pozitivní. Dle po-kampaňového průzkumu statistiky ukázaly, že 44 % mladých respondentů začalo kvůli kampani přehodnocovat své hazardní návyky, zatímco 41 % uvedlo, že kampaň podnítila rozhovory o rizicích hazardu mezi jejich přáteli.

Mezinárodní uznání za moderní přístup

Ředitel agentury, Anders Dorph, ocenění převzal na konferenci IAGR, která přilákala přes 400 účastníků z 81 regulačních institucí z celého světa. Místopředsedkyně IAGR Sarah Kelly kampaň pochválila za její inovativní přístup a uvedla, že mezi účastníky z dalších tří zemí jednoznačně vynikla. „Ocenění si zaslouží za úsilí o zlepšení standardů, které mají přínos jak pro průmysl, tak pro spotřebitele.“ dodala Kelly.

Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Advice a za účasti komika Davida Minerby. Představuje výrazný odklon od tradičního přístupu k regulačním kampaním a právě tato odlišnost přinesla úspěch, který nyní získává mezinárodní uznání. Podobnou kampaní by se mohli inspirovat i čeští regulátoři a agentury, jelikož české průzkumy z roku 2023 odhalili, že zkušenosti s hazardem má u nás až 30 % mladistvých!

Nejnovější
Útok na ty nejzranitelnější, tak by se dala definovat reklama na Facebooku, podle nedávné australské studie. Jste na Facebooku, projíždíte, ...
Online hazardní trh se začíná pomalu aklimatizovat po svém rázném vzestupu. Pryč jsou doby, kdy hráči hráli bez zábran. Dnes ...
Pražský dopravní podnik se aktuálně potýká s rozsáhlou korupční kauzou, která otřásla nejen jeho vedením, ale i českou veřejností. Policie ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz