Koupili byste si „upravené Porsche 911“ za 138 milionů korun?

V automobilovém světě funguje nespočet garáží a společností, které se specializují na úpravu už tak výkonných vozů. Z rychlých aut dokážou vykouzlit ještě větší a mnohem rychlejší torpéda. Příkladem může být firma Mansory, která se věnuje především luxusním značkám, nebo Brabus, jenž se stará o masitější a rychlejší verze Mercedesů.

Přední silueta Ruf CTR Yellowbirdu v typickém žlutém lakování, stavějícím na základech legendárního Porsche 911.

foto zdroj: https://www.facebook.com/roadratmagazine?locale=cs_CZ

Pak tu máme německou společnost RUF, která není „jen“ úpravcem, ale oficiální automobilkou. Jejich specialitou jsou vozy, na první pohled připomínající „upravené Porsche 911“. A právě na jeden takový kousek, který se pyšní hodnotou přes šest milionů dolarů, se dnes podíváme!

Žádné Porsche, ale vzácný Ruf CTR Yellowbird

Aukční společnost Gooding & Company totiž právě uskutečnila prodej vozu Ruf CTR Yellowbird za neskutečných 6 milionů dolarů! Jak je možné, že si někdo koupil auto, které vypadá jako “starší Porsche 911”, za téměř 138 milionů korun?

Téměř nepolíbený asfaltem

V první řadě je to Ruf CTR Yellowbird z roku 1989, kterých bylo vyrobeno pouze 29 kusů a tento kus se pyšní číslem 26. Auto má najeto pouhých 1040 mil, díky čemuž se dost možná stává exemplářem s nejmenším nájezdem na světě (mezi Yellowbirdy). Jeho první majitel se o něj staral jako švýcarský hodinář o svůj kšeft a ten druhý dokonce pravidelně zahříval vůz na provozní teplotu, což znamená, že tu máme opravdu vymazlený retro kousek s přidanou hodnotou.

Kastle z Porsche 911

Základem auta je Porsche 911 Carrera 3.2. Ruf však většinu karoserie nahradil hliníkovými díly, čímž se sporťák stal o 180 kg lehčí. Upravené jsou samozřejmě nárazníky, zrcátka a blatníky. Nechybějí závodní Recaro sedadla a ochranný kožený rám. Pod kapotou se ukrývá třiapůl litrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel a systémem vstřikování paliva Bosch, vyvinutým původně pro závodní Porsche 962. Navíc tu máme šestistupňovou manuální převodovku, což byl v té době velký přepych. Klasická 911 měla ve většině případů pouze čtyřstupňovou.

Nejrychlejší auto na světě své doby

Ruf CTR Yellowbird disponuje výkonem 463 koňských sil a váží jen 1134 kg. Díky tomu zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což je na sporťák z roku 1989 opravdu velmi působivé. A jako třešnička na dortu? Maximální rychlost 340 km/h, díky níž se v té době stalo nejrychlejším autem na světě.

Jeho nový a zároveň třetí majitel se o něj zajisté bude starat jako o své dítě, vzhledem k astronomické částce, k níž se většina moderních hypersportů ani zdaleka nepřibližuje (pokud tedy nejde o zakázkové úpravy).

Nejnovější
​Soudce Krajského soudu v Brně, Roman Kafka, je od 4. března 2025 pohřešován. Podle dostupných informací mohl jeho odchod souviset s ...
V automobilovém světě funguje nespočet garáží a společností, které se specializují na úpravu už tak výkonných vozů. Z rychlých aut dokážou vykouzlit ...
Online casina jsou stále mezi hráčskou komunitou v některých případech tabu. Někdo se ke hře v kasinu hlásí otevřeně, spousta ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz