Zákaz hazardních reklam, o kterém se v Austrálii mluví od června minulého roku, zůstává na mrtvém bodě. Tento týden měl být poslední šancí, jak zákon projednat. Nicméně vláda oznámila, že k žádnému zásadnímu kroku nedojde. Politické spory, sportovní lobby a obrovské peníze, které kolem hazardu krouží pořádně míchají karty.
Rekordní ztráty a lavina reklam
Téma nabralo obrátky po zprávě zesnulé poslankyně Pety Murphyové, která navrhla úplný zákaz hazardních reklam. Statistiky jí dávají za pravdu, Australani ročně prohrají na legálním hazardu 25 miliard dolarů. To je světový rekord a ne zrovna ten, kterým by se chtěla země chlubit. Navíc, jen za poslední rok odvysílaly australské televize milion hazardních reklam.
Přesto vláda nepřichází s jasnou odpovědí. Ministr hospodářské soutěže Andrew Leigh tvrdí, že návrh na omezení reklam je připraven, ale co na to parlament? Leighův plán na časové bloky před a po sportovních událostech zůstává na stole, zatímco ministryně sportu Anika Wells varuje, že sportovní organizace přijdou o klíčové financování. A co na to říká sportovní svět? Ten popravdě trne, protože příjmy z hazardních reklam jsou pro tento segment zásadní.
Kompromis nebo zásadní změna?
Labouristická strana je vnitřně rozpolcená. Jedni tlačí na úplný zákaz, druzí navrhují kompromis. Otázkou zůstává, zda Austrálie zvolí tvrdou regulaci ve jménu “ochrany spotřebitelů”, nebo bude dál balancovat mezi zájmy hazardního průmyslu a sportovním financováním.