Ve světě nejrychlejších vozů a na místech, kde nehrají roli žádné peníze, má povětšinu času firma Bugatti přední místo. Veyron a Chiron byli opěvovaní za své rychlostní výsledky celé desetiletí. Vždycky se jim však v patách snaží být švédská automobilka Koenigsegg, která zvedá výkony svých hypersportů na vysoké příčky. Jenže…
foto zdroj: Top Gear
Veyron, Chiron a teď W16 Mistral…
Na řadu přišlo Bugatti W16 Mistral, které se momentálně zúčastnilo rychlostní zkoušky na testovacím okruhu Automotive Testing Papenburg v Německu. Před 14 lety tu zvládl Veyron 16.4 Super Sport zajet rekord 431,07 km/h a v roce 2019 pak Chiron Super Sport zapsal rekord 490,48 km/h. Začátkem letošního měsíce vyjel na trať Mistral se stahovací střechou a trhnul na rovince rychlost 453,91 km/h, což je nejnovější světový rekord pro roadster, tedy sporťák se stahovací střechou.
Hlavní šéf Bugatti Mate Rimac prozradil pro magazín Top Gear, že to celé byl vlastně nápad jednoho zákazníka. Ten se zúčastnil i celého procesu se závodním jezdcem Le Mans, Andym Wallacem. Po celou dobu jízdy měl Andy samozřejmě staženou střechu, což během listopadového počasí nemusí být vůbec nic příjemného, ale prý to s ním ani nehlo. Mrkněte sami na video níže.
Bugatti jako synonymum pro rychlost bez hranic
Dalším cílem pro Bugatti je prý hranice 500 km/h, což není vůbec jednoduchá výzva. V Bugatti už jistě na takovém voze pracují, ale místo a pneumatiky budou možná oříšek. Naštěstí nejzkušenější výrobce pneumatik Michelin, už na úkolu také pracuje, jak dodal sám Mate Rimac.