Dánská herní agentura získala na konferenci Mezinárodní asociace herních regulátorů (IAGR) ocenění za svou kampaň na prevenci hazardu mezi mládeží s názvem “Jednoruký bandita.“
Kampaň, spuštěná v prosinci, využívá humor a nadsázku k upozornění mladých na rizika spojená s hazardem. Jejím cílem bylo oslovit dospívající ve věku 14 – 17 let a rozšířit povědomí o nebezpečích hazardu.
Alarmující statistiky
Podnětem k této kampani byla studie z roku 2023, která odhalila, že 15 % mladých Dánů ve věku 15–17 let má zkušenosti s hazardem, přestože věková hranice pro účast je samozřejmě zákonem omezena na 18 let a výše. Agentura chtěla přijít s něčím inovativním, s něčím, co mladé opravdu zasáhne. A tak vytvořila fiktivní postavu, která symbolizuje závislost na hazardu a využila humor i sarkasmus pro efektivní komunikaci na sociálních sítích.
Spolupráce s influencery
Aby se kampaň dostala ke své cílové skupině co nejefektivněji, zapojila agentura do spolupráce i populární influencery. To se ukázalo jako velmi dobrý krok a výsledek kampaně byl velmi pozitivní. Dle po-kampaňového průzkumu statistiky ukázaly, že 44 % mladých respondentů začalo kvůli kampani přehodnocovat své hazardní návyky, zatímco 41 % uvedlo, že kampaň podnítila rozhovory o rizicích hazardu mezi jejich přáteli.
Mezinárodní uznání za moderní přístup
Ředitel agentury, Anders Dorph, ocenění převzal na konferenci IAGR, která přilákala přes 400 účastníků z 81 regulačních institucí z celého světa. Místopředsedkyně IAGR Sarah Kelly kampaň pochválila za její inovativní přístup a uvedla, že mezi účastníky z dalších tří zemí jednoznačně vynikla. „Ocenění si zaslouží za úsilí o zlepšení standardů, které mají přínos jak pro průmysl, tak pro spotřebitele.“ dodala Kelly.
Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Advice a za účasti komika Davida Minerby. Představuje výrazný odklon od tradičního přístupu k regulačním kampaním a právě tato odlišnost přinesla úspěch, který nyní získává mezinárodní uznání. Podobnou kampaní by se mohli inspirovat i čeští regulátoři a agentury, jelikož české průzkumy z roku 2023 odhalili, že zkušenosti s hazardem má u nás až 30 % mladistvých!