Kampaň Dánské agentury inspiruje k boji proti hazardu u mládeže

Dánská herní agentura získala na konferenci Mezinárodní asociace herních regulátorů (IAGR) ocenění za svou kampaň na prevenci hazardu mezi mládeží s názvem “Jednoruký bandita.“

Dánská agentura-logo
Foto: spillemyndigheden.dk

Kampaň, spuštěná v prosinci, využívá humor a nadsázku k upozornění mladých na rizika spojená s hazardem. Jejím cílem bylo oslovit dospívající ve věku 14 – 17 let a rozšířit povědomí o nebezpečích hazardu.

Alarmující statistiky

Podnětem k této kampani byla studie z roku 2023, která odhalila, že 15 % mladých Dánů ve věku 15–17 let má zkušenosti s hazardem, přestože věková hranice pro účast je samozřejmě zákonem omezena na 18 let a výše. Agentura chtěla přijít s něčím inovativním, s něčím, co mladé opravdu zasáhne. A tak vytvořila fiktivní postavu, která symbolizuje závislost na hazardu a využila humor i sarkasmus pro efektivní komunikaci na sociálních sítích.

Spolupráce s influencery

Aby se kampaň dostala ke své cílové skupině co nejefektivněji, zapojila agentura do spolupráce i populární influencery. To se ukázalo jako velmi dobrý krok a výsledek kampaně byl velmi pozitivní. Dle po-kampaňového průzkumu statistiky ukázaly, že 44 % mladých respondentů začalo kvůli kampani přehodnocovat své hazardní návyky, zatímco 41 % uvedlo, že kampaň podnítila rozhovory o rizicích hazardu mezi jejich přáteli.

Mezinárodní uznání za moderní přístup

Ředitel agentury, Anders Dorph, ocenění převzal na konferenci IAGR, která přilákala přes 400 účastníků z 81 regulačních institucí z celého světa. Místopředsedkyně IAGR Sarah Kelly kampaň pochválila za její inovativní přístup a uvedla, že mezi účastníky z dalších tří zemí jednoznačně vynikla. „Ocenění si zaslouží za úsilí o zlepšení standardů, které mají přínos jak pro průmysl, tak pro spotřebitele.“ dodala Kelly.

Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Advice a za účasti komika Davida Minerby. Představuje výrazný odklon od tradičního přístupu k regulačním kampaním a právě tato odlišnost přinesla úspěch, který nyní získává mezinárodní uznání. Podobnou kampaní by se mohli inspirovat i čeští regulátoři a agentury, jelikož české průzkumy z roku 2023 odhalili, že zkušenosti s hazardem má u nás až 30 % mladistvých!

Nejnovější
Online hazardní trh se začíná pomalu aklimatizovat po svém rázném vzestupu. Pryč jsou doby, kdy hráči hráli bez zábran. Dnes ...
Pražský dopravní podnik se aktuálně potýká s rozsáhlou korupční kauzou, která otřásla nejen jeho vedením, ale i českou veřejností. Policie ...
Za pár dnů to bude přesně rok, co nám Rockstar Games odhalili první trailer k snad nejočekávanější hře na světě, ...

© Copyright 2024 www.onlinehazard.cz | e-mail: info@onlinehazard.cz